Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.
Potrivit anunțului oficial al Telekom România, peste 2.000 de persoane au lucrat la circa 100 de proiecte de marketing care au transformat mărcile Romtelecom și Cosmote în Telekom România. Proiectul de rebranding a fost marcat de concerte care au avut loc la București, Iași și Cluj-Napoca pe 13 septembrie, dar și de un eveniment de lansare în Berlin. În mai puțin de trei săptămâni, brandul german și-a promovat agresiv imaginea, atât în mediul online și pe TV, cât și în print și outdoor. Promovarea nu se rezumă însă la reclama în presă și vizează și alte zone vizibile în societate. Contactați de ProSport, reprezentanți ai Telekom România nu au exclus o eventuală implicare în sport: „Pentru moment, Telekom România anaÂliÂzează oportunitățile de sponsorizare de pe piața locală. Vom lua o decizie în care vom considera impactul și eficacitatea sponsorizării, precum și alinierea la strategia de sponsorizări a Deutsche Telekom. Odată ce eventualele parteneriate vor fi încheiate, vom comunica la momentul respectiv„.
DOUĂ‚ TURURI ALE FRANȚEI CÂȘTIGATE DE DEUTSCHE TELEKOM
În cazul în care Telekom se va implica în sponsorizări în sportul românesc, compania germană va continua o serie de tradiție începută în 1991, atunci când a hotărât să se intre în ciclismul profesionist. Pe atunci încă o companie de stat, Telekom a început să sponsorizeze singura echipă profesionistă de ciclism din Germania, pe care a transformat-o într-una dintre cele mai cunoscute la nivel mondial. Cu rutieri precum Bjarne Riis, Jan Ullrich și Alexandre Vinokourov, formația germană și-a trecut în palmares două Tururi ale Franței în ani consecutivi (Riis – 1996 și Ullrich – 1997), dar și un Tur al Spaniei, prin Jan Ullrich, în 1999. Din 2004, echipa și-a schimbat numele în T-Mobile, serviciul de telefonie mobilă al companiei germane.
Însă din 2007, tricourile magenta, atât de cunoscute și evidente în pluton, au dispărut, compania germană luând decizia să se retragă din ciclism din cauza scandalurilor de dopaj, inclusiv Riis și Ulrich recunoscând că au folosit substanțe interzise în momentul în care au reușit performanțele.
MARKETING AGRESIV PENTRU TELEKOM LA MECIURILE JUCATE DE BAYERN
În acest moment, probabil cel mai cunoscut parteneriat al companiei de telefonie germană este cel cu Bayern München, campioana ultimilor doi ani în Bundesliga și câștigătoarea Ligii Campionilor în urmă cu două sezoane. Telekom este sponsorul echipei bavareze încă din 2002, când a înlocuit Opel pe tricourile echipei Bayern. Potrivit săptămânalului german „Kicker”, Telekom plătește 30 de milioane de euro pe an pentru a apărea pe tricourile echipei din München.
Este una dintre cele mai mari sume din fotbal în acest moment, doar Chevrolet (64 de milioane de euro pe an) și Qatar Airways (36 de milioane de euro pe an) depășesc înțelegerea dintre Bayern și Telekom. Interesant este și că la meciurile din Bundesliga pe care Bayern le joacă acasă, pe „Allianz Arena”, Telekom își promovează agresiv brandul, îmbrăcând o parte dintre spectatorii de la tribuna a doua în tricouri albe, pentru a forma logoul companiei.
5,7 MILIOANE DE EURO PENTRU NUMELE PRIMEI LIGI POLONEZE
Direcția clară de sponsorizări a unor echipe sau evenimente sportive a Telekom a fost subliniată și de parteneriatul pe care compania germană l-a realizat cu Liga Profesionistă de Fotbal din Polonia în 2011. În anul în care compania germană a încheiat procesul de rebranding al companiei în era GSM, T-Mobile a devenit și sponsorul Ekstraklasa, prima ligă de fotbal din Polonia. Suma luată în considerare este mare, având în vedere că, în România, Adeplasat a oferit Ligii Profesioniste de Fotbal 1,5 milioane de euro pentru a deveni sponsorul Cupei Ligii.
Evident, suma trebuie analizată în condițiile în care Telekom are 15,6 milioane de clienți în Polonia, iar încasările din operațiunile desfășurate de T-Mobile Polska au fost de 1,58 miliarde euro în anul 2013. Totodată, compania germană este și unul dintre sponsorii primei ligi austriece, a cărei denumire oficială e „Tipp 3 – Bundesliga presented by T-Mobile”, asociere care aduce Ligii austriece de fotbal 3 milioane de euro, potrivit laola1.at.
AU BRANDUIT ȘI SALA SPORTURILOR DIN BONN
Cum sediul companiei Deutsche Telekom este în Bonn, compania germană a realizat un parteneriat strâns și cu echipa Baskets Bonn, sfertfinalistă în ultimele trei sezoane ale Bundesligii de baschet. Totodată, Telekom a împrumutat numele și arenei de baschet din Bonn, care a costat 16,7 milioane de euro și are o capacitate de 6.000 de locuri.
„Cercetările de marketing realizate de Telekom au relevat că sponsorizarea echipei din Bonn și a sălii cresc loialitatea clienților, ridică brandul și aduc noi inițiative sociale în zona respectivă”, se menționează pe site-ul oficial al Telekom.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER